Category:Church of Sts. Constantine and Helena (Ohrid)

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to: navigation, search
Македонски: Црквата Св. Константин и Елена во Охрид, Македонија. Таа е подигната е на доминантно место, во стариот дел на градот во непосредна близина на црквата Св. Климент. Над јужниот влез од внатрешноста е откриен натпис на кој пишува дека црквата е подигната и живописана во 1477 г. Во натписот се споменува ктиторот Партение и тој е насликан со модел во рацете. До него е насликана и неговата мајка Марија и синот Михајло. Во архитектонски поглед оваа црква е еднокорабна со попречен полу-облест свод (трансепт). Правоаголната основа е засведена со полуоблест свод и завршува на исток со тристрана апсида. Подоцна од јужната страна е доѕидан еден мал параклис посветен на великомаченицата св. Параскева (Петка). Целата црква во внатрешноста е живописана. Во олтарниот простор е насликана Св. Богородица Ширшаја, а под неа светите архиереи: Василис. Григородие, Јован и Атанасие. На јужниот ѕид се претставени царот Константин и неговата мајка Елена. Фреските во втората зона ги исполнуваат композициите: „Слегувањето на светиот дух”, „Успението на Пресвета Богородица", „Тајната вечера", „Молитвата во Маслиновата Гора”, „Одрекнувањето Петрово”, „Оплакувањето" и „Погребението Христово”. Во сводот се најубавите ликови на „Бог Отец”, „Бог Син" и „Светиот Дух”. Во тремот на црквата посебно внимание заслужува фрагментарно сочуваната композиција „Заминувањето на светите воини во борба за победа на христијанството".
English: Church Ss. Constantine and Helena in Ohrid, Macedonia. It is elevated on a dominant site in the old part of the town in immediate vicinity of the church Holy Mother of God Peribleptos (St. Clement). Above the south entrance from the inner side an inscription was discovered from which we leam that the church was constructed and painted in 1477. The inscription mentions the donor - Partenie who is painted with a model of the church in his hands. Next to him are standing his mother Marija and the son Mihajlo. From the architectural point of view this church is a single-nave one, with trans¬verse semi-rounded arch (transept). The rectangular base is arched with a semi-rounded dome and finishes on the east with a three-sided apse. Further to the south side a small paraclis was built, dedicated to the great martyr St. Paraskeva (Petka). The interior of the church is completely painted with fresco-decorations. In the altar space Holy Mother of God Shirshaya is painted and next to her the holy archbishops Basil, Gregory, John and Athanasius.

On the south wall there is a painting of Tsar Constantine and his mother Helena. The frescoes of the second zone comprise the following compositions: "Descending of the Holy Spirit", "The Dormition of the Virgin" , "Last Supper" , "The Agony in the Garden", "The Renunciation of Peter" , "Lamentation" , "The Entombment of Christ". In the dome the most beautiftil images of "Holy Father" "Holy Son" and "Holy Spirit" are painted.

In the porch of the church special attention deserves the preserved fragment of the composition "40 Martyrs of Sebaste".

Media in category "Church of Sts. Constantine and Helena (Ohrid)"

The following 12 files are in this category, out of 12 total.