Category:Heinz Jercha

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to navigation Jump to search
<nowiki>Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; Heinz Jercha; deutsches Todesopfer der Berliner Mauer</nowiki>
Heinz Jercha 
Upload media
Date of birth1 July 1934
Berlin
Date of death27 March 1962
Berlin
Country of citizenship
Authority file
Edit infobox data on Wikidata

Heinz Jercha (* 1. Juli 1934 in Berlin; † 27. März 1962 ebenda) war ein Todesopfer an der Berliner Mauer. Der Fluchthelfer wurde von Mitarbeitern des Ministeriums für Staatssicherheit (MfS) an einem Fluchttunnel in der Heidelberger Straße angeschossen und verstarb, nachdem er zurück nach West-Berlin gelangt war.

Media in category "Heinz Jercha"

The following 3 files are in this category, out of 3 total.