Category:Jobst Anton von Hinüber

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to: navigation, search
Deutsch: Jobst Anton von Hinüber (1718-1784) war ein deutscher Jurist, Postmeister, Amtmann, Wegebauintendant sowie ein bedeutender Landwirtschaftsreformer im Kurfürstentum Hannover. Auf seine Veranlassung hin wurde bei Hannover der Hinübersche Garten als einer der frühesten englischen Landschaftsgärten Deutschlands angelegt. Jobst Anton von Hinüber wurde in der Familiengruft unterhalb der Nikolaikapelle bestattet ...


Jobst Anton Hinüber 
German economist
Date of birth 11 August 1718
Hanover
Date of death 15 January 1784
Hanover
Place of burial
Occupation
  • economist
Authority control
Blue pencil.svg

Subcategories

This category has the following 2 subcategories, out of 2 total.

H

Media in category "Jobst Anton von Hinüber"

The following 2 files are in this category, out of 2 total.