Category:German Confederation

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to navigation Jump to search
Deutsch: Der Deutsche Bund war ein Staatenbund von überwiegend deutschsprachiger Bevölkerung. Er wurde am 8. Juni 1815 auf dem Wiener Kongress gegründet. Preußen und Österreich gehörten nur mit denjenigen überwiegend deutschsprachigen Gebieten zum Deutschen Bund, die schon zuvor Teil des Heiligen Römischen Reiches Deutscher Nation gewesen waren. Die Fläche des Deutschen Bundes umfaßte im Jahr 1815 rund 630.100 Quadratkilometer mit einer Bevölkerungszahl von etwa 29,2 Millionen Einwohnern, die bis 1865 auf ungefähr 47,7 Millionen Einwohner anwuchs.
Preceded by:
Confederation of the Rhine
German Confederation
1815-1866
Succeeded by:
North German Confederation
German Confederation 
 Wappen Deutscher Bund.svg 
association of 39 German states in Central Europe from 1815 to 1866
Wikipedia
Instance of confederation (1866, 1815),
sovereign state (1866, 1815),
historical country
Capital
Basic form of government
  • confederation
Legislative body
  • Federal Convention
Official language
Inception 1815
Dissolved, abolished or demolished 24 August 1866
Area
  • 630,100 square kilometre
Follows
Authority control
VIAF ID: 137179268
GND ID: 2033890-9
Wikidata

50° 06′ 28.8″ N, 8° 40′ 30″ E

Blue pencil.svg

Subcategories

This category has the following 9 subcategories, out of 9 total.

Media in category "German Confederation"

The following 31 files are in this category, out of 31 total.